2015. április 30., csütörtök

Hogyan gyakorold már MA az angol beszédet?

Mostanság egyre kevesebb lehetőségem van arra, hogy angolul beszéljek, mivel itthon vagyok a fél éves kisfiammal. Ezért minden lehetőséget megragadok, hogy használhassam az élő nyelvet nem csak írásban, hanem szóban is. Amikor kimozdulok itthonról, MINDIG alkalmazom az alábbi trükköt. Kezdd el Te is használni, még ma!


Az egész nagyon egyszerű, mégis sokan félnek tőle. Ha budapesti (vagy nagyvárosi) lakos vagy, és forgalmas csomóponton haladsz át gyalogosan, vegyél erőt magadon és nézz körül, hátha találsz hezitáló turistákat. Igazán könnyen felismerhetőek, tanácstalanul állnak egy rongyos térképpel a kezükben. "De hát én nem is ismerem a várost, azt sem tudom, mi hol van!" - csattannak fel sokan. Aki ismer, az tudja, hogy nálam nagyobb eltévedőt nem hord hátán a föld, viszont azzal nagyjából tisztában vagyok, hogy az olyan nagyobb csomópontokban, mint a Deák téren vagy a Széll Kálmán téren mit fognak keresni a turisták.


Amíg munkába jártam, addig minden nap hazafelé, amikor már nem kellett rohannom, megálltam a Deákon a metróaluljáróban, és körbenéztem. Mindig akadt egy, de néha több eltévelyedett utazó, akik általában a kisföldalattit keresték. Azért azt, mert az az egy nincs jól kitáblázva, és nem vették észre a trükkös folyosót. Ilyenkor odamegyek, köszönök és megkérdem, segíthetek-e. A legelső dolguk mindig az, hogy jó alaposan végigmérnek, majd amikor látják, hogy nem jelentek veszélyt rájuk, elkezdenek beszélni. Sokszor futottam bele így amerikaiakba, britekbe, írekbe, de volt, hogy ausztrálokkal is sikerült beszélnem. Imádom megtippelni, hogy honnan való az illető, és az a legjobb érzés, amikor beletrafálok :D Persze sokszor nem angol anyanyelvűek szorulnak segítségre, de megfigyelésem szerint minden turistacsoportban van legalább egy olyan, aki jól beszél angolul.

Fantasztikus lehetőség az útbaigazítás több szempontból is. Először is gyakorolhatod a szóbeli nyelvvizsga egyik legrettegettebb feladatát. Másodsorban az is előfordulhat, hogy összebarátkozol a csapattal és este együtt elmentek valahová. Végül pedig az sem elhanyagolandó tényező, hogy a külföldiek azt látják, milyen segítőkészek és rendesek a magyarok, pedig ők otthon nem is ezt hallották.

Én abból indulok ki, nekem milyen jól esett, amikor egy reggel totál elveszve álltunk Madrid egyik utcáján, és akkor odajött a szombati buliból hazatartó fiatal, aki kedvesen útbaigazított és elbeszélgettünk. Én azóta egyfolytában keresem a lehetőséget, hogy én is segíthessek.

Te hogyan gyakorlod az angol társalgást az angol órán kívül?

Nézz fel a Facebook oldalra is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése